Patch 3.1.

Moderators: Zmokey, Tovi, fanto

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fanto
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Patch 3.1.

Post by fanto »

We are going to be announcing some of our plans for classes in 3.1 fairly soon. The announcements will be prominent. They will not be comprehensive. We are not going to announce every change we are going to make. We are going to risk giving you some insight into a work in progress, even though we may ultimately decide not to make some of the changes. You guys can help me remind other players of that when they get angry because we didn't deliver a change that they were "promised."
Na dann ...
HeymlicH
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Post by HeymlicH »

Bin auf den deep wounds Nerf gespannt.

Ich finde ja, Nerfs stinken. Man muß nicht immer alles nerfen, was toll ist. Die sollen lieber irgendwas nerfen, was keinen stört. Safeguard zum Beispiel. Oder Spell reflect. Disarm. Puncture. Kein Tank skillt das, und die Offkrieger wissen nichtmal, daß es das gibt. Zum Ausgleich dafür will ich, daß die Ticks von den tiefen Wunden auch noch critten können. Und jeder kritische Tick soll wieder tiefe Wunden procen. :D

Ich bin sicher, Esti und Turin wollen das auch. Aber sie werden es nicht machen. Blizzard haßt Krieger.
Was? Ich hab nich zugehört.
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Estios
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Post by Estios »

Schon sauerrei auf Caster dots wirkt crit auch ;)
"There are two opinions in this world. Mine and the wrong one." -- Jeremy Clarkson
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fanto
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Post by fanto »

Rip- und Rake-Dots können auch nicht critten, das wär auch mal was. Vielleicht pushen sie ja so die Katzendps. ;)
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Bahkauv
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Post by Bahkauv »

Estios wrote:Schon sauerrei auf Caster dots wirkt crit auch ;)
Und zwar auf allen, ausnahmslos!
"If you think this has a happy ending, you haven't been paying attention…"

Ramsay Bolton, S3E6
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Ernie
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Post by Ernie »

Bahkauv wrote:
Estios wrote:Schon sauerrei auf Caster dots wirkt crit auch ;)
Und zwar auf allen, ausnahmslos!
Genau! Und Pandemic skaliert mit Critdebuffs auf den Mobs!
HeymlicH
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Post by HeymlicH »

Paßt auf, daß ihr nicht auch generft werdet!
Was? Ich hab nich zugehört.
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Ernie
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Post by Ernie »

HeymlicH wrote:Paßt auf, daß ihr nicht auch generft werdet!
Stimmt! Speziell im PvP sind wir viel zu gut! Die Gegner nehmen Reißaus, wenn sie uns sehen!
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Nairian
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Post by Nairian »

Du verwechselst das mit "zum Lachen in den Keller gehen", Hex ;p
"if music was a woman, I’d desperately want to fuck her"

Zolaaris (WoW) - Zolaaris (SC2)
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Gefjun
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Post by Gefjun »

Upcoming Class Chance Highlights (Part 1)

We are planning a lot of exciting content for patch 3.1.0, and we are doing a three-part preview series on upcoming class changes. This is the first in the series: Priests, Rogues, and Shaman. Please keep in mind, that this list is not at all comprehensive, and subject to change.

PRIEST
Divine Spirit – this spell is now a core ability available to all priests.
Discipline has access to a new talent, Power Word: Barrier. (Think of it as Power Word: Shield for your whole group).
Several area of effect (AOE) heal spells have been improved: Prayer of Healing can be cast on any groups in your raid party. Holy Nova’s mana cost has been reduced. Circle of Healing now heals for more.
Shadow priest PvP survivability has been improved: Shadow Form now reduces magic as well as physical damage. Dispersion now removes snares.
Penance – this spell can now be targeted on the priest.
Serendipity – this talent now reduces the cast time of Greater Heal and Prayer of Healing when Binding Heal or Flash Heal are cast.
We are also working to give Holy additional PvP utility.

ROGUE
Hunger for Blood – instead of a self-buff, this ability can only be used when there is a bleed effect on the target. However, it has no stacks and grants a 15% damage bonus.
Adrenaline Rush – the cooldown on this ability has been lowered.
Lightning Reflexes – reduced to 3 ranks. In addition to 2/4/6% dodge, this talent now also grants 4/7/10% passive melee haste.
Killing Spree – while this ability is active, the rogue does 20% additional damage.
Savage Combat – now causes 2/4% physical damage done.
Mace Specialization – this talent now grants haste in addition to armor penetration.

SHAMAN
Chain Lightning – now jumps to 4 targets but does less damage. We wanted to make the distinction between Lightning Bolt and Chain Lightning more clear.
Storm, Earth and Fire – this talent now increases all damage done by Flame Shock, not just periodic damage.
Spirit Weapons – now reduces all threat, not just melee threat.
Unleashed Rage – reduced to 2 ranks, now also increases your critical strike chance with melee attacks by 1/2%.
Totem streamlining: The Mana Spring and Healing Stream Totems have been combined. The Disease Cleansing and Poison Cleansing Totems have been combined.
We are also working on giving Enhancement and Elemental more PvP utility.

COMING SOON
Warlock
Druid
Hunter
Death Knight
Mage
Paladin
Warrior
For tanks, having fun generally entails actively getting punched in the face. They're weird like that.
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Cov
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Post by Cov »

Die Priesteränderungen klingen nett. Gruppenheilung ueber Prayer of Healing (und somit auch fuer den Diszi) + Gruppenschild (statt coh). Wollen sie den Disc-Priest zur pve-Alternative machen?
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Tovi
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Post by Tovi »

Cov wrote:Die Priesteränderungen klingen nett.
Hab ich mir auch gerade gedacht.
Doch noch Ozram auf 80 bringen... *narf*
SC2 - Eve - WoW hab ich auch mal gespielt...
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Shareel
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Post by Shareel »

Ich hoffe dann aber mal das CH auch nochmal überarbeitet wird. Die aktuell wirksame 50% Heal-Reduzierung nach jedem Jump macht den Spell ziemlich sinnfrei im Vergleich zu den Alternativen (Beacon, HL Glyphe, CoH, PoH, WG).

Sinnvolle CH Änderung wären für mich...
* Casting Time von 2.5 Sek auf 2 Sek
* 4 Jumps (mit Glyphe 5 Jumps) ohne Heal-Reduzierung beim Jump, aber Base Heal um 30% reduzieren
* Manakosten auf 30% Basemana hoch

Das Ergebnis wäre ein Spell der ca 3500HP auf 4-5 Targets heilt. Damit ist er als SingleTarget Spam-Spell absurd teuer und zu schwach und die CH-Spammer lernen endlich mal LHW/HW auf Single Targets einzusetzen. Gleichzeitig ist CH im Groupeinsatz wenn Group-Damage kommt nicht mehr ein ein zahnloser Tiger. CH wäre damit ein echter GroupHeal und kein "Weder Fisch noch Fleisch" Spell.
“Das Problem hat, wenn überhaupt, lediglich in der Praxis Relevanz.”
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fanto
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Post by fanto »

Ist die Frage, wann sie merken, dass es einen Unterschied zwischen CH und LHW/HW gibt. Beim CL und LB hats ja auch ein Weilchen gedauert. :clown:
HeymlicH
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Post by HeymlicH »

We are planning a lot of exciting content for patch 3.1.0 ...
lese ich als:

"Wir haben LK vergeigt und uns hauen die Kunden ab. Bitte, bitte bleibt da, wir versprechen ..."


Wäre Zeit für 'nen Preisnachlass für Langzeitkunden, die trotzdem bei der Stange bleiben. :D
Was? Ich hab nich zugehört.
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